mandag 1. september 2014

LESEKROKEN

Det er fint å ha et fast sted å lese på. Du skal sitte godt, ha bra lys og trives der du sitter.


BØKER KAN VÆRE BÅDE VAKRE OG SPENNENDE


Bøker er en fin ting å ha. Både som en vakker gjenstand som får boligen til å se hyggeligere ut. Men det virkelig magiske med bøker er at du kan foreta reiser i ditt indre mens du leser.






TA FRAM NOE GODT Å DRIKKE ELLER SPISE

Sett deg godt til rette, gjerne med noe godt å spise eller å drikke. Her er det egendyrkede tomater, som smaker så godt at de kan erstatte annet smågodt.





HJEMMELAGET OMSLAG AV GRÅPAPIR
Disse to bøkene har et nydelig tekstmessig innhold. Men jeg likte ikke omslagene. De så ut som gjør-personlig-suksess-bøker fra 1980-tallet, og hadde sterke farger. Derfor kledde jeg bøkene inn med gråpapir, som ga dem et nostalgisk utseende. Jeg limte på kopier av bilder som jeg setter pris på. Bøkene har vært flittig lest, og de ligger også ofte framme, fordi jeg syns de har blitt fine.