mandag 25. august 2014

VINTAGE & eventyret

Tre bøker jeg hadde som barn.



Eventyrene og historiene gjør stort inntrykk på de fleste barn.  Dette er noen av de bøkene jeg hadde da jeg var barn.






Hvor mye har de tre tantene Grønn, Brun & Fiolett hatt å si for vårt forhold til Vintage?




















Hvem lengter ikke tilbake til barndommens familieselskaper hjemme hos en bestemor, en tante eller hjemme hos vår egen mor, der vi hjelpte til med å dekke bordet.


Uten at jeg er sikker, så tror jeg denne damen i porselen er beregnet til å sys på en tevarmer, som skal være skjørtet hennes. Den har tilhørt en dame i familien. En dag syr jeg nok et skjørt...





Se opp, her kommer tante Fiolett! Jeg har laget et tablaa med to rådyrfigurer og tørkede roseblader, slik at det hele får en tredimensjonal virkning. Nå er det bare for Tante Fiolett og de to barna å komme spaserende ut av boken. 






Denne bekken har jeg drømt om mange ganger om natten da jeg var barn. Vannet var så klart og jeg badet i den fortryllende bekken.


 EN STI AV TØRKEDE ROSEBLADER...